Delegati iz europskih novinskih agencija u hrvatskoj metropoli počeli su razgovore o poslovanju u uvjetima recesije koja se također odražava na medije. Konferencija europskih novinskih agencija saziva se dva puta godišnje, na proljeće i u listopadu kada se održava izvještajna skupština u Ženevi. Zaslužna da novinarima ovoga puta bude domaćin Hrvatska je upravo naša sugovornica ravnateljica Hine Smiljanka Škugor – Hrnčević.
– Zadnja proljetna konferencija bila je u Nici i tamo sam otišla sa šeficom marketinga. Ondje se rodila ideja da objedinimo kulturnu i turističku promidžbu Hrvatske i najprije smo mislili organizirati sve u Dubrovniku, ali je konačni izbor ipak pao na Zagreb. Izvršni odbor je već bio u „izvidnici“ i zapravo su oduševljeni,- objasnila je Smiljanka Škugor – Hrnčević "pozadinu" događaja koji je ne samo skup značajnih medijskih stručnjaka nego je i važan zbog turističke promidžbe Zagreba i Hrvatske.
Filmovi o ljepotama Hrvatske i kravati
Birajući sponzore organizatori su se odlučili za Hrvatsku turističku zajednicu, TZ Grada Zagreba, Hrvatski telekom i tvrtku Potomac. Gosti će dobiti na dar DVD te imati priliku vidjeti sva mjesta na Jadranu koja se smatraju „biserima“ za ljetovanje, jednako kao i 16-minutni film o kravati. Kroz povijest kravate, zapravo će više saznati o nekim našim manje poznatim činjenicama. Ne treba zaboraviti, riječ je o kolegama čija je informiranost o našoj zemlji ipak iznadprosječna.
Osim toga, ovo je idealna prilika za turističku promidžbu Hrvatske u predsezoni, te u vrijeme kad je svaki gost više nego dragocjen. Kolege novinare i goste odvest će i na Plitvice, a zagrebački gradonačelnik Milan Bandić nakon što goste provede kroz Gornji grad, priredit će svečanu večeru u Dvercima.
– Tema skupa bit će kriza koja pogađa i novinske agencije. Svijet je postao globalan i probleme koje ima Hina, imaju i velike agencije poput američkog Associated Pressa, australskog AAP-a, španjolske EFE, njemačkog DPA itd. To su: opadanje tržišta, borba za osmišljavanje novih proizvoda kako bi pridobili nove klijente i slični,- napominje Škugor – Hrnčević ne zaboravljajući spomenuti i kako nema ni sedam posto žena u 31-oj europskoj novinskoj agenciji, ali ih je popriličan broj među savjetnicama i glavnim urednicama.
To joj je drago jer misli da bi novinarke trebale iskoračiti i pozicionirati se na vodeća mjesta jer je za to jednostavno došlo vrijeme. Smatra, da iako je uvriježeno mišljenje pa čak i trend da na čelu novinske agencije treba biti manager, ta osoba prije svega mora imati novinarsko znanje, poznavati unutarnje ustrojstvo Hine, znati što ona predstavlja u Hrvatskoj te poznavati medijsko tržište.
Osoba na čelu Hine je zapravo spoj novinara i dugogodišnjeg urednika koji treba znati uobličiti, odnosno usmjeriti razvoj u pravcu koji će biti orijentir i potpora svim svojim korisnicima. Hina i po zakonu ima obvezu izvještavati o svim relevantnim zbivanjima u državi.
U Hini ostvarila ambicije
Smiljanka Škugor – Hrnčević kaže kako se i u budućnosti vidi u Hini gdje je u potpunosti ostvarila svoje ambicije. Smatra kako veliku priliku za iskorak Hina ima s novim proizvodima, informacijskom bazom dobivenom iz Vjesnikove baze te vlastitom od 1990. godine. Kroz media monitoring moći će ponuditi gotovo sve. Projekt će predstaviti na konferenciji, a posebnu vrijednost ima jer na njemu rade domaći stručnjaci s Filozofskog fakulteta i Fakulteta elektrotehnike.
Kriza neće utjecati na Hinine korisnike, niti će se desiti neki veliki „potres“, a naša sugovornica drži da u svemu ima pomalo i histerije. Treba ostati hladne glave i staviti sve na hladni pogon dok ne prođe.
– Iako me ovaj posao, kao i svaki novinarski, troši od 0-24 sata, još uvijek stižem kuhati, peglati i prati, te se posvetiti suprugu. Doduše, prijateljice mi često prigovaraju da provodim malo vremena s njima. Uspijevam odigrati jednom tjedno i tenis, a volim izaći subotom na špicu, pogledati trgovine i kupiti par kvalitetnih cipela koje su mi strast. Za to mi nikad nije žao izdvojiti novce,- nastavile smo razgovor o "lakšim" temama.
Kada stigne, pročita poneki bestseler, ali priznaje da ipak najviše voli Dostojevskog i Krležu. Kao i da često zna citirati Antu Tomića. K tome, jako voli pjevati, družiti se, ali i „zaružiti“ jer je ništa bolje ne opušta od dobre zabave.