Vlasnica i osnivačica PR agencije Abrakadabra – Manuela Šola Oršić primjer je mlade poslovne žene koja je uspjela, a takve priče su uvijek hvalevrijedne i dobrodošle. Abrakadabra postoji već šest godina, a riječ je o agenciji specijaliziranoj za komunikacijski i event menadžment koja ima niz respektabilnih klijenata.
Manuela vodi tim od 10 ljudi, koji iz dana u dan stvaraju čarolije na hrvatskom PR nebu. Razgovarali smo s Manuelom kako bi saznali nešto više o njenoj priči uspješne poslovne žene.
She.hr: Kako to da ste tako mladi odlučili otvoriti vlastitu agenciju?
Manuela: Upustila sam se u to prilično hrabro, a nisam zapravo ni znala što me čeka – i to se pokazalo kao dobitna kombinacija: kada ne znaš što te čeka i na koje sve prepreke možeš naići – onda se niti ne bojiš. Zato sam i odlučila postati poduzetnica – početni polet i entuzijazam u većini poduzetničkih priča urode plodom. No, to je samo odskočna daska. Treba znati kako uspješno balansirati kada početni zanos splasne, treba stalno puno raditi i učiti, biti motiviran i željan suočavanja sa svakodnevnim izazovima.
She.hr: Zašto ime Abrakadabra?
Manuela: Odmah sam znala da ne želim nikakvo pretenciozno ime. Znala sam i da želim da bude riječ s početnim A – tako da kada klijenti pretražuju bazu podataka, odmah pri vrhu, uoče nas. Željela sam da bude funny i funky. U početku sam mislila da će se moja agencija baviti samo event managmentom, a za mene su eventi čarolija. I eto, ćiribu- ćiriba, rođena je Abrakadabra!
She.hr: Što je ključ uspjeha Abrakadabre?
Manuela: Teško je izdvojiti samo jedan ključni faktor uspjeha. Smatram da su predani i odgovorni rad, kontinuirana edukacija, te kvalitetna suradnja s klijentima i suradnicima tajna poslovnog uspjeha i kontinuiranog razvoja tvrtke. Uz to, priznajem da sam jako zahtjevna u poslu, jer u našem poslu voziti u trećoj brzini nije dozvoljena brzina. Nije čak ni u petoj… Klijenti traže sve više, a perfekcija u poslu nije više iznimka nego pravilo. Uostalom, kada smo startali bilo je tisuću igrača jačih od nas, s boljim vezama, s jakim imenom. Mi smo u svemu morali biti bolji da bismo im se uopće približili.
She.hr: Što vam je najbitnije kod zapošljavanja nove osobe?
Manuela: Naravno da su znanje, stručnost i obrazovanje ključne osobine. Od potencijalnih zaposlenika također očekujem da pokažu veliku motivaciju, proaktivnost, zadovolje stručne kriterije i da su spremni na dodatnu edukaciju. Uz sve te kvalitete – od tajnice do direktora – uvijek se vratim na to kakvi su ljudi. Biram li između velikog stručnjaka s manjkom emocionalne inteligencije, i nešto manje stručne osobe s izrazitom emocionalnom inteligencijom, drugi kandidat je moj izbor. Usavršavanjem se mogu izbrusiti gotovo sva područja, ali emocionalnu inteligenciju ili imaš, ili nemaš.
She.hr: Što vam je najdraže kod posla koji radite?
Manuela: Volim poslovne izazove. Ne volim dane kada nemam neki problem za riješiti. Postane mi dosadno. Prednost male tvrtke je mogućnost mijenjanja stvari. Procesi koji u velikim korporacijama traju mjesecima, kod nas se dogode u nekoliko dana. A ja volim mijenjati stvari nabolje. Što se tiče poslovnog uspjeha, rekla bih da je to za mene relativan pojam. Usporedno s ostvarenjem nekih poslovnih ciljeva rastu i ambicije, pa je teško reći kada je čovjek doista postao uspješan
She.hr: Prednosti i mane žena koje se bave odnosima s javnošću?
Manuela: U PR-u ima mnogo žena, što je i logično jer su sklonije komunikacijskim vještinama. No, stavka spola nije ulaznica za svijet businessa, to nije jedan od temelja na kojem se gradi stabilna poslovna karijera. Ona se gradi na temelju odgovornosti, visokoetičkih principa, stručnosti i timskog rada.
She.hr: Kako se opuštate od posla?
Manuela: Obzirom da na poslu provodim i po 12 sati dnevno, slobodnog vremena baš i nemam previše, ali obožavam putovanja, more, jedrenje, koncerti i bilo kakav boravak u prirodi. Čitanje me odlično opušta. Naravno, uvijek nađem vrijeme za druženje s najboljim prijateljicama…