Cijene namirnica otišle u nebo

Non-brandovi zadnja su crta obrane standarda hrvatskog građanina.

By
admin
Objavljeno 22.02.2011.

Ovaj tjedan možemo slobodno ustvrditi da smo definitivno "u banani" kako je svojedobno naš bivši vrli odbjegli premijer znao u šali reći, jer ovakvi trendovi poskupljenja najosnovnijih živežnih namirnica, i u toj mjeri nisu zabilježeni još od početka rada portala supermarketi.info. Prošli put prorokovan je definitivni pad standarda građana Hrvatske, a sada je definitivno i potvrđen. U košarici od 138 praćenih artikala izraziti trendovi poskupljenja zabilježeni su na čak 24 artikla, što čini 17% cjelokupne košarice.

Kad se tu ne bi radilo o šećeru, brašnu, mlijeku, jogurtu, bananama, margarinu i sl. onda te crne prognoze ne bi bile toliko katastrofalne po one socijalno najugroženije. Uzevši u obzir da se prosječna plaća u Hrvata u najmanju ruku ne povećava, da ne kažemo da se smanjuje, uz ovakva poskupljenja možemo samo konstatirati da će se uskoro svi početi baviti prebiranjem po kontejnerima u potrazi za dodatnim prihodom u obliku PET boca. No, naknada za boce uskoro se smanjuje s 50 na 30 ili manje lipa, tako će da oni koji i od toga nekako prehranjuju svoju obitelj uskoro biti u još većoj "banani" nego ranije.

Cijena šećera skočila je u prosjeku za više od 15% u gotovo svim praćenim supermarketima te ga sada u gotovo svim supermarketima plaćamo 1 kunu skuplje (7,29kn), glatko brašno za oko 14%, oštro brašno za oko 8%, svježe mlijeko za 5-8%, jogurti za 3,5-6,5%, margarin za preko 8%, banane za oko 7,5%. Ako još k tome pridodamo i vidljiva poskupljenja kruha koja smo zabilježili u nekim supermarketima, onda nam se crno piše. Niti kategorija sredstava za čišćenje nije ostala netaknuta. Neki su proizvodi, kao npr. omekšivač Silan skuplji za preko 15% u prosjeku, što vrijedi i za Arf sredstvo za čišćenje stakla. Kukuruz u konzervi skuplji je za preko 14%.

Zanimljivost je i to da je najveći broj poskupljenja uočen na brand proizvodima, dok su non-brand proizvodi (najvećim dijelom trgovačke marke), posljednja linija obrane narušenog standarda građana. Trendovi pojeftinjenja toliko su beznačajni da ih ne vrijedi niti spominjati. Jedino ukoliko baš niste ludi za Bajaderama i svježim krastavcima, jer ste jedino na tome mogli ovaj tjedan nešto malo uštedjeti.

Rang lista najpovoljnijih supermarketa ovaj tjedan se ponešto razlikuje u odnosu na prošlo očitanje. Getro i Konzum zamijenili su mjesta gledajući iznos najpovoljnije jedinične košarice, no razmjerno slab rezultat indeksa povoljnosti ne potvrđuje status apsolutno najpovoljnijeg (samo +5). Getro je i ovaj tjedan uvjerljivo na vrhu tablice po indeksu povoljnosti (+25). Billa i Interspar su i dalje na začelju, s time da se status Bille iz očitanja u očitanje pogoršava. Plodine ovotjednim dobrim rezultatom najavljuju svoj povratak na vrh ljestvice. Iz tjedna u tjedan doista iznenađuje poprilično slab plasman Kauflanda koji je svojedobno bio kralj niskih cijena. Jedina stvar koja nas nije iznenadila je ipak manja razlika između najpovoljnije i najnepovoljnije jedinične košarice koja se u ovom očitanju cijena spustila na 159,75 kn.

Usprkos željama o sretnijim proljetnim danima i povećanom standardu građana, trenutni pokazatelji ukazuju na to da se lijepe želje neće ostvariti. Čini se da ćemo sa zebnjom čekati i ljeto, jer sam Bog zna kakve ćemo cijene i poskupljenja sve morati gledati na policama omiljenih supermarketa.

Supermarketi.info

WRITTEN BY
admin

Leave the first comment