Planirate posjetiti neke od najpoznatijih europskih atrakcija? Možda biste trebali dvaput razmisliti. Prema istraživanju tvrtke Radical Storage, koja je analizirala više od 95.000 recenzija posjetitelja, upravo se europske znamenitosti najčešće spominju kao razočaranja. Među prvih pet nalaze se lokacije koje mnogi smatraju nezaobilaznima, ali podaci sugeriraju drukčiju sliku.
Alton Towers – Veliko britansko razočaranje
Na vrhu liste je britanski zabavni park Alton Towers, koji se prostire na 910 hektara i nudi 10 tematskih područja. No, gotovo polovica recenzija sadrži negativne komentare, što je mnogo više od prosječnih jedanaest posto u istraživanju.
Glavni problemi? Posjetitelji se žale na loš omjer cijene i kvalitete, nejasne informacije o ulaznicama i visoke cijene dodatnih usluga poput hrane i pića. Također, mnogi su nezadovoljni korisničkom službom.
Termalne kupelji Széchenyi – Gužve i visoke temperature
Széchenyi u Budimpešti najveće su medicinske kupelji u Europi i rade od 1913. godine. Unatoč dugoj tradiciji, trideset sedam posto recenzija ukazuje na negativna iskustva.
Najčešće pritužbe odnose se na gužve, visoke temperature u zatvorenim prostorima i probleme s higijenom. Kupelji su zauzele treće mjesto u kategoriji najlošije pristupačnih atrakcija, s gotovo sedamnaest posto recenzija koje ističu te probleme.
Siam Park – Najbolji vodeni park, ali ne za sve
Siam Park, otvoren 2007. godine na Tenerifima, često nosi titulu “najboljeg vodenog parka na svijetu”. No, iskustva posjetitelja nisu uvijek pozitivna – trideset posto recenzija sadržava kritike.
Glavne zamjerke odnose se na nepristupačnost za osobe s invaliditetom i neljubazno osoblje. Neki posjetitelji navode da su se osjećali posramljeno zbog svoje težine, što je izazvalo negativne reakcije.
Time Out Market Lisboa – Previše posjetitelja, premalo prostora
Ovaj gastronomski projekt britanskog brenda Time Out, otvoren 2014. godine, stekao je veliku popularnost. No, s rastom posjećenosti došle su i kritike – dvadeset šest posto recenzija izražava nezadovoljstvo.
Najveći problem su gužve, što potvrđuje i podatak da je Time Out Market Lisboa atrakcija s najvećim udjelom recenzija koje spominju pretrpanost (osamnaest posto, u usporedbi s prosječnim četiri posto).
Fontana di Trevi – Spektakl koji traži strpljenje
Slavna Fontana di Trevi u Rimu jedno je od najpoznatijih baroknih djela i mjesto gdje turisti godišnje ubace oko milijun eura u kovanicama. Prema legendi, bacanje novčića jamči povratak u Rim. Dakle, ako planirate posjet, pripremite se na gužve. Svaka četvrta recenzija sadrži negativne komentare, a fontana je zauzela drugo mjesto po broju pritužbi na prenapučenost. Osim toga, njezina obnova tijekom 2024. godine dodatno je utjecala na iskustvo posjetitelja.